Палажэнне аб заснаванні дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі
ПАЛАЖЭННЕ
АБ УСТАНОВЕ ДАДАТКОВАЙ АДУКАЦЫІ ДЗЯЦЕЙ І МОЛАДЗІ
ГЛАВА 1
АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1. Дадзенае Палажэнне вызначае парадак дзейнасці ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, за выключэннем дзіцячых школ мастацтваў, незалежна ад форм уласнасці.
2. Установа дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі - установа адукацыі, якая рэалізуе адукацыйную праграму дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, праграму выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, а таксама можа рэалізоўваць адукацыйную праграму прафесійнай падрыхтоўкі працоўных (служачых). , праграму выхавання дзяцей, якія маюць патрэбу ў аздараўленні.
3. Установа дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь забяспечвае:
якасць адукацыі;
падбор, прыём на працу і расстаноўку кадраў, павышэнне іх кваліфікацыі;
матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу ў адпаведнасці з устаноўленымі санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі;
стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу;
распрацоўку і прыняцце правіл унутранага распарадку для вучняў, правіл унутранага працоўнага распарадку ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі;
маральнае і матэрыяльнае стымуляванне педагагічных і іншых работнікаў установы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі;
выкананне іншых абавязкаў, устаноўленых Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, статутам установы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.
4. Установа дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі з'яўляецца юрыдычнай асобай, асноўнай функцыяй якой з'яўляецца ажыццяўленне адукацыйнай дзейнасці.
5. Стварэнне, рэарганізацыя і ліквідацыя ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ажыццяўляюцца ў парадку, устаноўленым Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
6. Установа дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, гэтым Палажэннем, статутам установы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.
7. Установа дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі можа ажыццяўляць дзейнасць, якая прыносіць даходы, у парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
ГЛАВА 2
СТРУКТУРА УСТАНОВЫ ДАДАТКОВАЙ АДУКАЦЫІ ДЗЯЦЕЙ І МОЛАДЗІ
8. Установа дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі можа мець у сваёй структуры адасобленыя падраздзяленні і структурныя падраздзяленні.
9. Установа дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі можа мець у сваёй структуры наступныя структурныя падраздзяленні: аддзелы, аддзяленні, сектары, лабараторыі, вучэбна-доследныя ўчасткі і іншыя структурныя падраздзяленні.
10. У мэтах сацыяльнай адаптацыі навучэнцаў і аптымізацыі адукацыйнага працэсу ва ўстанове дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі могуць стварацца сацыяльна-педагагічная і псіхалагічная службы.
ГЛАВА 3
АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ
11. Арганізацыя адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйных праграм дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ва ўстанове дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі з улікам асаблівасцей, прадугледжаных гэтым кіраўніком.
12. Тэрміны прыёму ва ўстанову дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі вызначаюцца яго заснавальнікам.
13. Прыём асоб ва ўстанову дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі афармляецца загадам кіраўніка ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.
14. Структура навучальнага года вызначаецца ўстановай дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі з улікам патрабаванняў санітарных норм, правіл і гігіенічных нарматываў.
15. Адукацыйная праграма дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі рэалізуецца па профілях, вызначаных артыкулам 229 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.
16. Профілі адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ўключаюць у сябе напрамкі дзейнасці, якія вызначаюцца вучэбна-праграмнай дакументацыяй адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.
17. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ажыццяўляецца ў аб'яднаннях па інтарэсах або індывідуальна.
У выпадках, прадугледжаных вучэбна-праграмнай дакументацыяй адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, аб'яднанні па інтарэсах могуць дзяліцца на дзве падгрупы.
18. Кожны навучэнец мае права выбару вучыцца ў адным або некалькіх аб'яднаннях па інтарэсах.
19. Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу з'яўляецца занятак (урок).
20. Працягласць заняткаў ва ўстанове дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі фарміруецца з улікам санітарных норм, правіл і гігіенічных нарматываў.
21. Расклад заняткаў (урокаў) зацвярджаецца кіраўніком установы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.
22. Улік заняткаў (урокаў) вядзецца ў дакументах, неабходных для арганізацыі адукацыйнага працэсу ва ўстанове дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.
23. Заняткі ва ўстанове дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі мастацкага і культурна-дасугавага профіляў у адпаведнасці з вучэбна-праграмнай дакументацыяй адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі могуць праводзіцца ў суправаджэнні канцэртмайстра (акампаніятара).
24. Атрыманне дадатковай адукацыі дома - арганізацыя адукацыйнага працэсу, пры якой асваенне зместу адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі навучэнцам, які часова або пастаянна не можа наведваць установу адукацыі, ажыццяўляецца дома.
25. Для вучняў, якія атрымліваюць агульную сярэднюю адукацыю або спецыяльную адукацыю дома, ствараюцца ўмовы для атрымання дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі дома.
26. Рашэнне аб атрыманні дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі дома прымаецца на падставе заявы вучня (законнага прадстаўніка непаўналетняга вучня).
27. Навучэнцам устаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, якія асвоілі змест адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі з вывучэннем вучэбных прадметаў, навучальных дысцыплін, адукацыйных абласцей, тым на павышаным узроўні, выдаецца пасведчанне аб дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.
28. На працягу навучальнага года з вучнямі ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі праводзіцца выхаваўчая работа.
29. Выхаваўчая работа арганізуецца ў адпаведнасці з праграмна-плануючай дакументацыяй выхавання.
30. Падчас канікул ва ўстанове дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі могуць праводзіцца заняткі са зменным складам навучэнцаў.
ГЛАВА 4
КІРАВАННЕ УСТАНОВАЙ ДАДАТКОВАЙ АДУКАЦЫІ ДЗЯЦЕЙ І МОЛАДЗІ
31. Упраўленне ўстановай дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ажыццяўляе дырэктар, які назначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады заснавальнікам.
32. Дырэктар установы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў сваёй дзейнасці ўзаемадзейнічае з органамі самакіравання ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.
33. Асноўным органам самакіравання ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі з'яўляецца савет, які ўзначальвае дырэктар.
34. Ва ўстанове дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ствараецца педагагічная рада, а таксама могуць стварацца апякунскі савет і бацькоўскі камітэт.
35. Дырэктар фарміруе структуру і штатны расклад установы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў межах выдзеленых сродкаў.
ГЛАВА 5
ФІНАНСАВАННЕ І МАТЭРЫЯЛЬНА-ТЭХНІЧНАЕ ЗАБЕСПЯЧЭННЕ УСТАНОВ ДАДАТКОВАЙ АДУКАЦЫІ ДЗЯЦЕЙ І МОЛАДЗІ
36. Фінансаванне дзяржаўнай установы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ажыццяўляецца за кошт сродкаў рэспубліканскага і (або) мясцовых бюджэтаў, сродкаў заснавальнікаў, сродкаў, атрыманых ад дзейнасці, якая прыносіць даходы, бязвыплатнай (спонсарскай) дапамогі юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў і іншых крыніц, не забароненых заканадаўствам .
37. Фінансаванне прыватнай установы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ажыццяўляецца за кошт сродкаў заснавальнікаў, сродкаў, атрыманых ад дзейнасці, якая прыносіць даходы, бязвыплатнай (спонсарскай) дапамогі юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў і іншых крыніц, не забароненых заканадаўствам.
38. Матэрыяльна-тэхнічная база ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі фарміруецца заснавальнікам у адпаведнасці з патрабаваннямі, устаноўленымі заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
Абнаўленне і развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі забяспечвае яго заснавальнік.
39. Не дапускаюцца дзеянні (бяздзеянне), якія прыводзяць да неабгрунтаванага скарачэння або пагаршэння матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.