"Геалагічны"
Некаторыя бацькі так моцна жадаюць выгадаваць генія, што запісваюць дзіця на розныя дадатковыя заняткі. Але такі масіўны ўдар ведамі прыводзіць часцей да хранічнай стомленасці, чым да пашырэння кругагляду.
Таму разумная думка - выбраць адзін гурток, які дапаможа павысіць паспяховасць адразу па некалькіх прадметах і бонусам дабратворна адаб'ецца на здароўе.
Няўжо такі варыянт існуе?
Так, калі гэта гурток па геалогіі - навуцы аб будынку, паходжанні і развіцці Зямлі. Ён падыдзе і пяцікласніку, і выпускніку, таму што развівае школьніка ў некалькіх напрамках: знаёміць з прыродазнаўчымі навукамі, дазваляе адправіцца ў экспедыцыю, вучыць звяртаць увагу на дробязі, развівае навуковы стыль мыслення, вучыць клапаціцца аб навакольным свеце, дае старт карыснай і прыгожай калекцыі, дазваляе абраць перспектыўную прафесію, знаёміць з марскімі і акіянічнымі глыбінямі.
Праграма аб'яднанне па інтарэсах мае краязнаўчую накіраванасць і арыентавана на вывучэнне геалагічных дысцыплін, пазнанне роднага краю. Яна матывуе асобу дзіцяці да спазнання навакольнага свету, фармуе яго агульную культуру. Практычныя навыкі, атрыманыя на занятках, дазваляюць істотна пашырыць веды, атрыманыя на ўроках геаграфіі, паказваюць, як рэалізуюцца агульныя законы хіміі і фізікі на канкрэтных прыкладах з царства мінералаў і горных парод. Веданне геалагічных дысцыплін дазваляе задаволіць пазнавальную патрэбнасць навучэнцаў. Актуальнасцю дадзенай праграмы з'яўляецца тое, што геалогія, геалагічныя даследаванні дазваляюць не толькі пашырыць кругагляд школьніка, але і выхоўваюць у ім назіральнасць, цярпенне, лагічнае мысленне, пачуццё суперажывання і ўзаемадапамогі, выпрацоўваюць навыкі самаабслугоўвання і самакантролю. Навізной з'яўляецца факт выяўлення творчых і даследчых здольнасцей, далучэнне да эксперыментаў, самастойных даследаванняў і праектавання.