Статут цэнтра
ЗАЦВЕРДЖАНА
Рашэннем Светлагорскага
раённага выканаўчага камітэта
27.06.2014 № 1023
СТАТУТ
Дзяржаўная ўстанова адукацыі
"Цэнтр творчасці дзяцей і моладзі "Ювента" г.Светлагорска"
(Цэнтр творчасці дзяцей і моладзі "Ювента" г.Светлагорска)
Дзяржаўная ўстанова адукацыі
Цэнтр творчасці дзяцей і моладзі Ювента
г.Светлагорска»
(Цэнтр творчасці дзяцей і моладзі "Ювента" г.Светлагорска)
Светлагорск, 2014
ГЛАВА 1
АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
- Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Цэнтр творчасці дзяцей і моладзі «Ювента» г.Светлагорска» (далей – Установа адукацыі) з'яўляецца дзяржаўнай установай дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, накіраванай на развіццё асобы выхаванца, фарміраванне і развіццё яго творчых здольнасцяў, задавальненне яго індывідуальных патрэб у інтэлектуальнай , маральным, фізічным удасканаленні, адаптацыю да жыцця ў грамадстве, арганізацыю вольнага часу, прафесійную арыентацыю.
- Установа адукацыі ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб заснаванні дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь, Статутам Установы адукацыі.
- Установа адукацыі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь забяспечвае:
3.1. якасць адукацыі;
03/02 падбор, прыём на працу і расстаноўку кадраў, павышэнне іх кваліфікацыі;
3.3 матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу ў адпаведнасці з устаноўленымі санітарнымі нормамі; правіламі і гігіенічнымі нормамі;
3.4 стварэнне бясплатных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу;
3.5 распрацоўку і прыняцце правіл унутранага распарадку для вучняў, правіл унутранага працоўнага распарадку ўстановы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі;
3.6 маральнае і матэрыяльнае стымуляванне педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі дзяцей і моладзі;
3.7 выкананне іншых абавязкаў, устаноўленых Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, статутам установы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.
- Маёмасць Установы адукацыі належыць на праве ўласнасці Светлагорскаму раёну, распараджэнне якой ажыццяўляе ў адпаведнасці з заканадаўствам Светлагорскі раённы выканаўчы камітэт (далей - Заснавальнік) і замацоўваецца за Установай адукацыі на праве аператыўнага кіравання. Установа адукацыі не мае права без згоды Заснавальніка адчужаць ці іншым спосабам распараджацца замацаванай за ёй уласнасцю.
- Установа адукацыі з'яўляецца юрыдычнай асобай, асноўным відам дзейнасці якой з'яўляецца ажыццяўленне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі (80422), дапускаецца дадатковая адукацыя дарослых.
- Установа адукацыі мае пячатку з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь, штамп са сваім найменнем, шыльду ўстаноўленага ўзору.
- Дакументацыя Установы адукацыі вядзецца на рускай мовах у адпаведнасці з заканадаўствам і наменклатурай спраў Установы адукацыі.
- У мэтах сацыяльнага станаўлення, развіцця і самарэалізацыі навучэнцаў і педагагічных работнікаў, аховы і абароны іх правоў і законных інтарэсаў у адпаведнасці з заканадаўствам могуць стварацца грамадскія аб'яднанні ў сферы адукацыі.
- Ва Установе адукацыі не дапускаецца стварэнне і дзейнасць палітычных партый, іншых грамадскіх аб'яднанняў, якія маюць палітычныя мэты, а таксама стварэнне і ананімная ці іншая дзейнасць рэлігійных арганізацый, якая супярэчыць заканадаўству.
- Установа адукацыі знаходзіцца ў непасрэдным падпарадкаванні аддзела адукацыі, спорту і турызму Светлагорскага райвыканкама (далей - Упаўнаважаны орган).
- Месцазнаходжанне Установы адукацыі: 247434, г.Светлагорск, мікрараён Акцябрскі, 55.
Назва:
11.1 На рускай мове:
поўнае: дзяржаўная ўстанова адукацыі "Цэнтр творчасці дзяцей і моладзі "Ювента" г.Светлагорска".
скарочана: "Цэнтр творчасці дзяцей і моладзі "Ювента" г.Светлагорска".
11.2 На беларускай мове:
поўнае: дзяржаўная ўстанова адукацыі "Цэнтр творчасці дзяцей і моладзі "Ювента" г. Светлагорска".
11.3 скарочана: “Цэнтр творчасці дзяцей і моладзі “Ювента” г. Светлагорска”.
Кіраўнік 2
АСНОЎНЫЯ МЭТА, ЗАДАЧЫ І ФУНКЦЫІ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ
- Асноўнай мэтай з'яўляецца:
12.1 забеспячэнне неабходных умоў для асобаснага развіцця, прафесійнага самавызначэння дзяцей і моладзі.
- Задачы:
13.1. фарміраванне ведаў, уменняў, навыкаў навучэнцаў;
13.2 стварэнне ўмоў для інтэлектуальнага, маральнага, эстэтычнага, творчага і фізічнага развіцця асобы навучэнца;
13.3 фарміраванне грамадзянскасці, патрыятызму і нацыянальнай самасвядомасці на аснове дзяржаўнай ідэалогіі;
13.4 падрыхтоўка да самастойнага жыцця і працы;
13.5 фарміраванне маральнай, эстэтычнай і экалагічнай культуры;
13.6 авалоданне каштоўнасцямі і навыкамі здаровага ладу жыцця;
13.7 фарміраванне культуры сямейных адносін;
13.8 стварэнне ўмоў для сацыялізацыі і самаразвіцця асобы навучэнца;
13.9 фарміраванне культуры побыту і вольнага часу, каштоўнасных адносін да матэрыяльнага асяроддзя, уменні мэтазгодна і эфектыўна выкарыстоўваць вольны час.
- Асноўнымі функцыямі Установы адукацыі з'яўляюцца:
14.1 рэалізацыя адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі па адным або некалькіх профілях;
14.2 выяўленне і развіццё творчых здольнасцей адораных дзяцей і моладзі;
14.3 маральна-прававое выхаванне, прафілактыка правапарушэнняў і шкодных звычак сярод непаўналетніх;
14.4 сацыяльна-педагагічная падтрымка навучэнцаў, аказанне псіхалагічнай дапамогі ўдзельнікам адукацыйнага працэсу;
14.5 супрацоўніцтва з дзіцячымі маладзёжнымі грамадскімі аб'яднаннямі і арганізацыямі;
14.6 удзел у распрацоўцы навукова-метадычнага забеспячэння дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, навуковых педагагічных даследаванняў у галіне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, іх укараненне ў практыку работы Установы адукацыі;
14.7 вывучэнне перадавога вопыту эфектыўнай педагагічнай дзейнасці ўстаноў адукацыі, садзейнічанне яго ўкараненню ў практыку;
14.8 аказанне метадычнай дапамогі іншым установам адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі;
14.9 рэалізацыя праграмы выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы;
14.10 рэалізацыя праграмы выхавання для дзяцей, якія маюць патрэбу ў аздараўленні;
14.11 рэалізацыя адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі дома;
14.12 арганізацыя метадычных аб'яднанняў для кіраўнікоў аб'яднанняў па інтарэсах (па профілях дзейнасці).
- Установа адукацыі акрамя асноўных напрамкаў, у парадку, прадугледжаным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, можа ажыццяўляць:
15.1 рэалізацыю адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ва ўмовах санаторна-курортных і аздараўленчых арганізацый;
15.2 эксперыментальную і інавацыйную дзейнасць;
15.3 прафесійную падрыхтоўку дзяцей і моладзі пры наяўнасці неабходнай матэрыяльна-тэхнічнай базы;
15.4 рэалізацыю адукацыйнай праграмы дома;
15.5 рэалізацыю адукацыйнай праграмы ў іншых установах адукацыі;
15.6 рэалізацыю адукацыйнай праграмы ва ўмовах профільных лагераў;
15/07 рэалізацыю адукацыйнай праграмы ў іншых арганізацыях, якім у адпаведнасці з заканадаўствам прадастаўлена права ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць.
Кіраўнік 3
СТРУКТУРА УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ
- У структуры Установы адукацыі могуць быць наступныя падраздзяленні:
16.1 інфармацыйна-метадычны аддзел;
16/02 метадычны кабінет;
16.3 метадычная служба;
16.4 аддзелы па асноўных відах дзейнасці;
16.5 аддзел па рабоце з дзіцячымі і маладзёжнымі арганізацыямі, аб'яднаннямі;
16.6 выставачная зала;
16.7. сектар культурна-масавай работы;
16.8. бібліятэка;
16.9. сацыяльна-педагагічная і псіхалагічная служба.
- Установа адукацыі можа адчыняць і спыняць дзейнасць філіялаў па ўзгадненні з аддзелам адукацыі, спорту і турызму Светлагорскага райвыканкама.
- У мэтах адаптацыі навучэнцаў і аптымізацыі адукацыйнага працэсу можа быць створана сацыяльна-педагагічная і псіхалагічная служба.
Кіраўнік 4
АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ Ў УСТАНОВЕ АДУКАЦЫІ
- Арганізацыя адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ажыццяўляецца:
19.1. ва ўстановах адукацыі;
19.2. дома;
19.3. у профільных лагерах;
19.4. у санаторна-курортных і аздараўленчых арганізацыях;
19.5. у іншых арганізацыях, якім у адпаведнасці з заканадаўствам дадзена права ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць.
- Арганізацыя адукацыйнага працэсу будуецца на аснове праграмы развіцця Установы адукацыі, гадавога плана і адукацыйных праграм дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі (далей - адукацыйных праграм).
- Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы арганізуецца па навучальных гадах.
- Адукацыйная праграма дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі рэалізуецца па наступных профілях:
22.1. тэхнічнаму;
22.2. турысцка-краязнаўчаму;
22.3. фізкультурна-спартыўнаму;
22.4. мастацкаму;
22.5. сацыяльна-эканамічнаму;
22.6. сацыяльна-педагагічнаму;
22.7. культурна-дасугавага;
22.8. ваенна-патрыятычнаму;
22.9. натуральна-матэматычнаму;
22.10. грамадска-гуманітарнаму;
22.11. эколага-біялагічнаму;
22.12. спартыўна-тэхнічнаму;
22.13. па іншых профілях у адпаведнасці з інтарэсамі дзяцей, моладзі, пажаданнямі бацькоў, з улікам умоў і магчымасцей Установы адукацыі.
- Профілі адукацыйнай праграмы ўключаюць у сябе напрамкі дзейнасці, якія вызначаюцца вучэбна-праграмнай дакументацыяй адукацыйнай праграмы.
- Вучэбна-праграмная дакументацыя адукацыйнай праграмы ўключае ў сябе:
24.1. тыпавыя праграмы, зацверджаныя Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь;
24.2. праграмы аб'яднанняў па інтарэсах, зацверджаныя кіраўніком Установы адукацыі;
24.3. праграмы аб'яднанняў па інтарэсах (павышаны ўзровень), зацверджаныя Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь;
24.4. індывідуальныя праграмы (для адораных дзяцей і дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця), зацверджаныя кіраўніком Установы адукацыі;
24.5. эксперыментальныя праграмы, зацверджаныя Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.
- Навучэнцамі ва Установе адукацыі з'яўляюцца асобы ад 3 да 31 года.
- Прыём асоб ва Установу адукацыі:
26.1. Прыём асобы ва Установу адукацыі ажыццяўляецца на падставе яе заявы пры прад'яўленні ёй дакумента, які пацвярджае асобу. Ад імя непаўналетняй заявы можа быць пададзена яе законным прадстаўніком.
26.2. Прыём асоб для асваення зместу адукацыйнай праграмы па спартыўна-тэхнічнаму, турысцка-краязнаўчаму, фізкультурна-спартыўнаму і ваенна-патрыятычнаму профілям ажыццяўляецца на падставе дакументаў, указаных у пункце 26.1. і медыцынскай даведкі аб стане здароўя.
26.3. Прыём асоб для асваення зместу адукацыйнай праграмы па мастацкім профілі, за выключэннем накіравання дзейнасці "харэаграфія", ажыццяўляецца на падставе дакументаў, указаных у пункце 26.1. і па выніках уваходнага тэсціравання, якое праводзіцца ў парадку, што вызначаецца гэтым Статутам.
26.4. Прыём асоб для асваення зместу адукацыйнай праграмы па накіраванню дзейнасці "харэаграфія" мастацкага профілю ажыццяўляецца на падставе дакументаў, указаных у пункце ўказаных у пункце 26.1. медыцынскай даведкi аб стане здароўя i па вынiках уваходнага тэсцiравання, якое праводзiцца ў парадку, якi вызначаецца гэтым Статутам.
26.5. Пры прыёме ва Установу адукацыі могуць выкарыстоўвацца розныя віды ўваходнага тэсціравання: праслухоўванне, прагляд работ, праверка здольнасцей, сумоўе і інш. прадугледжаныя адукацыйнай праграмай.
26.6. Прыём навучэнцаў ва Установу адукацыі ажыццяўляецца на працягу навучальнага года ў групы першага, другога і наступных гадоў навучання ў наступных выпадках:
26.6.1. пры наяўнасці месца ў навучальнай групе;
26.6.2. пераводу з іншых дзіцячых творчых аб'яднанняў па рэкамендацыі педагога;
26.6.3. па рэкамендацыі педагогаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі, устаноў культуры пры ўмове праходжання ўваходнага тэсціравання.
26.7. Прыём асоб ва Установу адукацыі афармляецца загадам кіраўніка.
- Адлічэнне навучэнцаў робіцца на падставе загада дырэктара ў наступных выпадках:
27.1. адсутнасць на занятках на працягу чатырох навучальных тыдняў без уважлівай прычыны;
27.2. здзяйсненне супрацьпраўных дзеянняў, парушэнне гэтага Статута;
27.3. наяўнасць медыцынскага заключэння аб стане здароўя навучэнца, якое перашкаджае яго далейшаму навучанню.
- Загад аб адлічэнні навучэнца выдаецца на падставе хадайніцтва педагога.
- Навучальны год ва Установе адукацыі пачынаецца 1 верасня і заканчваецца згодна з загадам Міністэрства адукацыі на кожны навучальны год.
- Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу ва Установе адукацыі з'яўляецца занятак (45 хвілін).
- Адукацыйны працэс пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы ажыццяўляецца ў аб'яднаннях па інтарэсах або індывідуальна, а таксама ў выпадках, прадугледжаных вучэбна-праграмнай дакументацыяй адукацыйнай праграмы. Аб'яднанні па інтарэсах могуць дзяліцца на падгрупы (звёны).
- Аб'яднанне па інтарэсах ствараецца ў адпаведнасці з інтарэсамі дзяцей і моладзі, з улікам мясцовых умоў, дзеючай сеткі адукацыйных устаноў і аб'яднанняў у горадзе, магчымасцямі ўстановы адукацыі.
33. Навучанне можа ажыццяўляцца ў аднаўзроставых і рознаўзроставых аб'яднаннях па інтарэсах: гуртку, клубе, секцыі, студыі, майстэрні, лабараторыі, аркестры, хоры, ансамблі, тэатры, навуковым таварыстве навучэнцаў, школе і іншых аб'яднаннях.
34. Такія аб'яднанні па інтарэсах, як клубы (напрыклад, інтэлектуальных гульняў, ЮНЕСКА, КВЗ, гістарычнай рэканструкцыі і інш.), навуковыя таварыствы рэалізуюць адукацыйную праграму дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, а таксама могуць працаваць на аснове палажэння (Статута) аб іх дзейнасці , зацверджанага кіраўніком установы.
- У адпаведнасці з вучэбна-праграмнай дакументацыяй, спецыфікай дзейнасці па профілі (напрамку), заняткі ў аб'яднанні па інтарэсах могуць праводзіцца ў форме: гутарак, лекцый, сустрэч, семінараў, канферэнцый, практыкумаў, трэнінгаў, збораў, злётаў, экскурсій, паходаў, конкурсаў, выставак, пленэраў, канцэртаў, свят, спаборніцтваў, рэпетыцый, адукацыйных падарожжаў і інш.
Правядзенне практычных заняткаў з навучэнцамі ў форме экскурсій, экспедыцый, паходаў і інш., якія праходзяць па-за будынкам Установы адукацыі па заяве педагогаў, афармляецца загадам за подпісам дырэктара.
36. Заняткі ў аб'яднаннях па інтарэсах мастацкага і культурна-дасугавага профілю ў адпаведнасці з вучэбна-праграмнай дакументацыяй могуць праводзіцца ў суправаджэнні акампаніятара (канцэртмайстра).
- Пры арганізацыі заняткаў аб'яднання па інтарэсах першага года навучання першы тыдзень адводзіцца на камплектаванне аб'яднання.
- Заняткі ў індывідуальнай форме праводзяцца:
38.1. для адораных навучэнцаў, якія асвойваюць адукацыйныя праграмы;
38.2. для навучэнцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця;
38.3. для навучэнцаў музычных і аркестравых (ансамблевых) аб'яднанняў;
38.4. пры падрыхтоўцы да абласных і рэспубліканскіх конкурсаў, фестываляў, спаборніцтваў.
- Педагогі іншых аб'яднанняў па інтарэсах маюць права выкарыстоўваць да 10 % ад агульнай колькасці педагагічных гадзін (у групе) на індывідуальныя заняткі з навучэнцамі пры падрыхтоўцы да конкурсаў, спаборніцтваў, навукова-практычных канферэнцый у адпаведнасці з адукацыйнай праграмай.
- Працягласць заняткаў:
40.1. для навучэнцаў з ліку дзяцей дашкольнага ўзросту: 3-4 гады - 25 хвілін; 5-6 гадоў - 35 хвілін (не больш за 2-х гадзін у тыдзень па адным з напрамкаў дзейнасці);
40.2. для вучняў ва ўзросце 6-10 гадоў - не больш за 4 гадзіны ў тыдзень;
40.3. для навучэнцаў ва ўзросце 11-13 гадоў - не больш за 6 гадзін у тыдзень;
40.4. для навучэнцаў ва ўзросце 14 гадоў і старэйшых - не больш за 10-12 гадзін у тыдзень;
40.5. з дзецьмі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця:
40.5.1. індывідуальна - 35 хвілін (3 гадзіны ў тыдзень на кожнага навучэнца);
40.5.2. у групе -35 хвілін (4-6 гадзін у тыдзень);
40.6. у камп'ютарным класе можа складаць 3 акадэмічныя гадзіны ў тыдзень (2 заняткі па 1,5 гадзіны).
- Па рашэнні педагагічнай рады:
41.1. для заняткаў дзіцячых аб'яднанняў мастацкай накіраванасці другога і наступных гадоў навучання дапускаецца для ўзросту навучэнцаў 6-10 гадоў да 6 навучальных гадзін у тыдзень, 11-13 гадоў - да 8 навучальных гадзін у тыдзень;
41.2. для правядзення зводных рэпетыцый кіраўнікам дзіцячых калектываў, якія маюць званне "народны", "узорны" або з'яўляюцца лаўрэатамі конкурсаў, дапускаецца дадаткова 2 навучальныя гадзіны ў тыдзень;
41.3. для работы з дзецьмі і падлеткамі другога і наступных гадоў навучання, якія дасягнулі высокіх вынікаў у асваенні праграм заняткаў, якія маюць узнагароды міжнародных, рэспубліканскіх выставак, аглядаў, конкурсаў, спаборніцтваў, турніраў і г.д., дапускаецца стварэнне рознаўзроставых часовых груп колькасцю 3-8 навучэнцаў з мэтай арганізацыі работы з імі па падрыхтоўцы да ўдзелу ў міжнародных, рэспубліканскіх мерапрыемствах.
- Пры правядзенні заняткаў працягласцю больш за адну гадзіну ў дзень і ў залежнасці ад іх характару, як правіла, праз кожныя 45 хвілін заняткаў арганізоўваюцца перапынкі для адпачынку не менш як 5 хвілін, з улікам рацыянальнага выкарыстання аўдыторнага фонду. Працягласць перапынку паміж групамі не менш за 10 хвілін.
Час перапынкаў, якія ўваходзяць у працоўны час педагогаў і зэканомлены ў выпадку здвоеных заняткаў і скарачэнні перапынкаў, падсумоўваецца і выкарыстоўваецца па меркаванні адміністрацыі.
У час спартыўна-гульнявых заняткаў, спаборніцтваў, паходаў, экскурсій, заняткаў на свежым паветры перапынкі ўстанаўліваюцца кіраўніком аб'яднання па інтарэсах.
- Напаўняльнасць аб'яднання па інтарэсах першага года навучання складае ад 12 да 15 навучэнцаў, другога і наступных гадоў навучання - не менш за 8 навучэнцаў. Пры навучанні асоб ва ўзросце ад трох да шасці гадоў напаўняльнасць аб'яднання па інтарэсах складае ад 8 да 10 навучэнцаў.
- Напаўняльнасць у аб'яднаннях па інтарэсах для асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ва ўстановах спецыяльнай адукацыі складае ад 6 да 8 навучэнцаў.
- Напаўняльнасць аб'яднанняў, якія займаюцца на базе сельскіх школ, складае не менш за 6 навучэнцаў.
- Напаўняльнасць у навуковых таварыствах навучэнцаў - не менш за 6 навучэнцаў.
- Плошча памяшканняў для правядзення тэарэтычных заняткаў ва ўстанове адукацыі павінна быць не меншай за 2,0 м.2 на аднаго які займаецца, практычных заняткаў - не менш за 2,4м2. Для майстэрняў алейнага жывапісу павінны быць выдзелены памяшканні плошчай не менш як 4,8 м.2 на аднаго які займаецца, для акварэльнага жывапісу і малюнка – не меней 4 м2, майстэрні скульптуры – не менш за 3,6 м2, для заняткаў харэаграфіяй – з разліку 3-4 м2 на аднаго які займаецца.
Для правядзення музычных заняткаў выдзяляюцца:
47.1 памяшкання для групавых музычна-тэарэтычных заняткаў (да 15 дзяцей) плошчай не менш за 36 м2;
47.2 памяшкання для індывідуальных заняткаў на фартэпіяна і іншых інструментах (струнныя, духавыя, народныя), плошчай не менш за 12 м2;
47.3 памяшкання для заняткаў хору і аркестра плошчай не менш за 2 м2 на аднаго які займаецца.
Плошча спартыўнай залы павінна быць не менш за 4 м2 на аднаго які займаецца.
- Пры размяшчэнні ўстановы адукацыі ў прыстасаваным памяшканні колькасць тых, хто займаецца ў групе, павінна адпавядаць плошчы выдзеленага кабінета і зацвярджаецца загадам кіраўніка па Установе.
- Групамі другога года навучання лічацца групы, у склад якіх уваходзіць не менш як 60% навучэнцаў, якія скончылі першы год навучання, групамі трэцяга і наступных гадоў навучання лічацца групы, у склад якіх уваходзіць не менш як 40% навучэнцаў ад спісачнага складу груп першага года навучання.
- Расклад заняткаў вызначае колькасць і паслядоўнасць заняткаў аб'яднанняў па інтарэсах.
Расклад заняткаў складаецца з улікам найбольш спрыяльнага рэжыму працы і адпачынку навучэнцаў, іх узроставых асаблівасцей, устаноўленых санітарна-гігіенічных норм; зацвярджаецца дырэктарам Установы адукацыі.
- Кіраўнікі аб'яднанняў па інтарэсах, якія маюць нагрузку 20 і больш гадзін, павінны задзейнічаць у раскладзе суботні або нядзельны дзень.
- Улік заняткаў вядзецца ў часопісе аб'яднання па інтарэсах, афармленне якога ажыццяўляецца ў адпаведнасці з патрабаваннямі, якія прад'яўляюцца да яго вядзення.
- Перыяд штодзённай работы дзіцячых калектываў у асноўным з 8.00 да 21.00. Выключэнне робіцца для груп, у якіх займаюцца падлеткі старэйшыя за 14 гадоў, або груп, якія працуюць у прысутнасці бацькоў да 22.00.
- З дазволу кіраўніка Установы адукацыі на занятках у аб'яднаннях па інтарэсах могуць прысутнічаць навучэнцаў разам з іх законнымі прадстаўнікамі, пры ўмове забеспячэння якасці адукацыйнага працэсу.
- Пры ўмове максімальнага выкарыстання сваіх памяшканняў для заняткаў аб'яднанняў Установа адукацыі можа арганізоўваць заняткі ў памяшканнях іншых устаноў адукацыі, культуры, ведамстваў па месцы жыхарства.
Кантроль за работай такіх аб'яднанняў ажыццяўляецца адміністрацыяй Установы адукацыі і арганізацыі, на базе якой створана аб'яднанне.
- Ва Установе адукацыі могуць стварацца вочна-завочныя школы, акадэміі і іншыя перспектыўныя формы арганізацыі дзяцей і моладзі, якія працуюць па праграме і на падставе палажэння аб іх, зацверджанай дырэктарам Установы адукацыі.
- Навучэнцам Установы адукацыі, якія асвоілі змест адукацыйнай праграмы на павышаным узроўні выдаецца пасведчанне аб дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, устаноўленага ўзору. Форма і парадак правядзення атэстацыі ўстанаўліваюцца Палажэннем аб атэстацыі навучэнцаў устаноў дадатковай адукацыі.
- Установа адукацыі арганізуе адукацыйны працэс ва ўзаемадзеянні з сям'ёй, установамі адукацыі, грамадскімі арганізацыямі, сродкамі масавай інфармацыі, установамі і арганізацыямі іншых міністэрстваў і ведамстваў.
- Установа адукацыі можа аказваць платныя адукацыйныя паслугі.
59.1. Віды платных дадатковых адукацыйных паслуг:
59.1.1. аказанне дадатковых адукацыйных паслуг для дзяцей;
59.1.2. выкладанне спецыяльных курсаў і цыклаў дысцыплін;
59.1.3. заняткі з паглыбленым вывучэннем прадметаў, якія вывучаюцца ў агульнаадукацыйных установах;
59.1.4. аказанне дадатковых адукацыйных паслуг даросламу насельніцтву горада.
59.2. Працягласць заняткаў у групах можа быць ад 25 да 45 хвілін.
59.3. Парадак і ўмовы прадастаўлення платных адукацыйных паслуг вызначаюцца дзейным заканадаўствам і зацвярджаюцца дырэктарам.
59.4. Патрабаванні да аказання платных адукацыйных паслуг, у тым ліку да зместу адукацыйных праграм, спецыяльных курсаў вызначаюцца па пагадненню бакоў, на дагаворнай аснове.
59.5. Установа адукацыі забяспечвае аказанне платных адукацыйных паслуг у поўным аб'ёме ў адпаведнасці з умовамі дагавора аб аказанні платных дадатковых адукацыйных паслуг (далей - дагавор).
59.6. Дагавор аб аказанні платных адукацыйных паслуг заключаецца ў пісьмовай форме. Змяшчае наступныя звесткі: найменне і месца знаходжання Установы адукацыі (юрыдычны адрас), прозвішча, імя, імя па бацьку, тэлефон і адрас Заказчыка, тэрміны аказання платных адукацыйных паслуг, пералік (віды) адукацыйных паслуг, іх кошт і парадак аплаты, іншыя неабходныя звесткі, звязаныя са спецыфікай аказваемых адукацыйных паслуг, пасаду, прозвішча, імя, імя па бацьку асобы, якая падпісвае дагавор ад імя Установы адукацыі, яе подпіс, а таксама подпіс Заказчыка.
Дагавор складаецца ў двух экзэмплярах, адзін з якіх знаходзіцца ва Установе адукацыі, другі - у Заказчыка.
59.7. Для аказання платных адукацыйных паслуг Установа адукацыі:
59.7.1 стварае ўмовы для аказання платных адукацыйных паслуг у адпаведнасці з дзейнымі санітарнымі правіламі і нормамі;
59.7.2 рэалізуе адукацыйную праграму, выконвае расклад заняткаў;
59.7.3 забяспечвае кадравы склад на аказанне платных адукацыйных паслуг;
59.7.4 складае каштарыс даходаў і расходаў на прадастаўленне платных адукацыйных паслуг;
59.7.5 вызначае арганізацыю работы, кадравы склад адказных асоб шляхам афармлення загада дырэктара Установы адукацыі аб арганізацыі платных адукацыйных паслуг.
59.8. Заказчык абавязаны аплаціць платныя адукацыйныя паслугі, якія аказваюцца ў парадку і ў тэрміны, указаныя ў дагаворы.
59.9. Даходы ад названай дзейнасці Установы адукацыі адлюстроўваюцца пры вядзенні пазабюджэтнага ўліку.
- На працягу навучальнага года з навучэнцамі Установы адукацыі праводзіцца выхаваўчая работа.
61. Аб'яднанне ў залежнасці ад патрабаванняў праграм арганізоўваецца як на ўвесь навучальны год, так і на больш кароткія тэрміны. У перыяд канікулаў аб'яднанні могуць працаваць па спецыяльным раскладзе, у тым ліку з новым або пераменным складам навучэнцаў, на базе аздараўленчых лагераў, па месцы жыхарства.
- У канікулярны час Установа адукацыі арганізуе канцэртныя і экскурсійныя паездкі, паходы, экспедыцыі, спаборніцтвы, вытворчую практыку, профільныя лагеры і г.д., можа праводзіць заняткі з пераменным складам навучэнцаў.
63. Установа адукацыі аказвае метадычную, кансультацыйную і практычную дапамогу ўстановам адукацыі ў правядзенні ідэалагічнай і выхаваўчай работы з іх навучэнцамі, а таксама ўстановам іншага ведамаснага падпарадкавання з членамі дзіцячых і маладзёжных грамадскіх арганізацый і аб'яднанняў па месцы жыхарства.
- Установа адукацыі садзейнічае павышэнню кваліфікацыі педагогаў устаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, супрацоўнічае з установай адукацыі "Гомельскі дзяржаўны абласны Палац творчасці дзяцей і моладзі" і ўстановамі сістэмы павышэння кваліфікацыі педагагічных работнікаў.
- Установа адукацыі арганізоўвае метадычныя аб'яднанні кіраўнікоў аб'яднанняў па профілях, прымае ўдзел у падрыхтоўцы і правядзенні канферэнцый, нарад па пытаннях вучэбна-выхаваўчай работы.
- У мэтах уцягвання дзяцей у арганізацыю і правядзенне разнастайных масавых мерапрыемстваў, прапаганды дасягненняў аб'яднанняў, выхавання культуры самапазнання і самарэгуляцыі асобы, накіраванага на фарміраванне ў навучэнцаў патрэбнасці ў самаразвіцці і сацыяльным узаемадзеянні ва Установе адукацыі могуць стварацца органы самакіравання (парады гуртка, клуба, штаба і інш. .).
- Па ініцыятыве дзяцей ва Установе адукацыі могуць стварацца дзіцячыя і маладзёжныя грамадскія аб'яднанні, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству і якія дзейнічаюць у адпаведнасці са сваімі палажэннямі (Статутамі).
- Установа адукацыі вывучае досвед працы іншых устаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, садзейнічае яго ўкараненню ў практыку працы.
- Установа адукацыі садзейнічае выяўленню, абагульненню, прадстаўленню, распаўсюджванню станоўчага вопыту работы педагогаў у практыку работы іншых устаноў.
Кіраўнік 5
УДЗЕЛЬНІКІ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ
- Удзельнікамі адукацыйнага працэсу ва Установе адукацыі з'яўляюцца навучэнцы, іх бацькі (законныя прадстаўнікі), педагагічныя работнікі.
- Навучэнцы Установы адукацыі маюць права:
71.1.на свабодны выбар любога віду дзейнасці, формы навучання, наведвання аднаго або некалькіх аб'яднанняў па інтарэсах, дапускаецца пераход з аднаго аб'яднання ў іншае;
71.2. на атрыманне якасных адукацыйных (у тым ліку платных) паслуг;
71.3. на бяспечныя ўмовы падчас адукацыйнага працэсу і пры правядзенні масавых мерапрыемстваў;
71.4. на бясплатнае карыстанне бібліятэчна-інфармацыйнымі рэсурсамі;
71.5. на абарону ад усіх форм фізічнага і псіхічнага гвалту, абразы асобы;
72.6. свабоднае выказванне ўласных поглядаў і перакананняў;
72.7. уносіць прапановы па ўдасканаленні работы Установы адукацыі;
72.8. удзельнічаць у абмеркаванні пытанняў на зборах членаў аб'яднанняў па інтарэсах;
72.9. выбіраць і быць абранымі ў органы самакіравання;
72.10. удзельнічаць у аглядах, спаборніцтвах, конкурсах, выставах творчых работ і інш.
- Навучэнцы абавязаны:
73.1. рэгулярна наведваць заняткі аб'яднання па інтарэсах;
73.2. авалодваць разнастайнымі ведамі і ўменнямі, рыхтаваць сябе да грамадскай працы;
73.3. паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
73.4. умацоўваць сяброўства і ўзаемадапамога ў калектыве;
73.5. падтрымліваць традыцыі Установы адукацыі;
73.6.выконваць правілы ўнутранага распарадку і тэхнікі бяспекі;
73.7. падтрымліваць дысцыпліну і парадак, рацыянальна выкарыстоўваць энергетычныя, цеплавыя і водныя рэсурсы, беражліва адносіцца да матэрыялаў, інструментаў, абсталявання Установы адукацыі.
- Навучэнцам забаронена:
74.1. прыносіць, перадаваць, выкарыстоўваць зброю, спіртныя напоі, тытунёвыя вырабы, таксічныя і наркатычныя рэчывы і іншыя прадметы і рэчывы, здольныя прычыніць шкоду здароўю ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу і (або) дэмаралізаваць адукацыйны працэс;
74.2. прыносіць, перадаваць, выкарыстоўваць любыя прадметы і рэчывы, якія могуць прывесці да выбухаў, узгаранняў і атручэнні;
74.3. прымяняць фізічную сілу ў міжасобасных адносінах;
74.4. ажыццяўляць любыя дзеянні, здольныя пацягнуць за сабой траўматызм, псуту або страту асабістай маёмасці навучэнцаў і работнікаў, маёмасці Установы адукацыі і да т.п.;
74.5. парушэнне пункта 66 гэтага Статута з'яўляецца грубым парушэннем Статута Установы адукацыі і цягне адлічэнне з Установы адукацыі.
- Бацькі (законныя прадстаўнікі) маюць права:
75.1. абараняць законныя правы і інтарэсы дзяцей;
75.2. выбіраць профіль аб'яднання па інтарэсах, формы навучання, адукацыйную праграму з улікам магчымасцей установы;
75.3. атрымліваць кваліфікаваную дапамогу па пытаннях навучання і выхавання, са згоды педагога прымаць удзел у занятках аб'яднанняў;
75.4. удзельнічаць у грамадскім жыцці Установы адукацыі, самакіраванні ў формах, вызначаных гэтым Статутам;
75.5. знаёміцца з ходам і зместам адукацыйнага працэсу, Статутам Установы адукацыі, адукацыйнымі праграмамі і іншымі дакументамі, якія рэгламентуюць арганізацыю адукацыйнага працэсу.
- Бацькі (законныя прадстаўнікі) абавязаны:
76.1. выконваць Статут, рашэнні Педагагічнай рады і лакальныя акты Установы адукацыі;
76.2. ствараць дзецям усе ўмовы, неабходныя для атрымання дадатковай адукацыі, дапамагаць ім у засваенні ведаў;
76.3. несці адказнасць за забеспячэнне дзіцяці неабходнымі сродкамі для паспяховага навучання і выхавання;
76.4. своечасова ставіць у вядомасць педагога аб хваробе дзіцяці або магчымай яго адсутнасці;
76.5. рэгулярна наведваць бацькоўскія сходы, сустракацца з педагогамі, цікавіцца жыццём дзіцяці ва Установе адукацыі;
76.6. несці матэрыяльную адказнасць за шкоду, прычыненую Установе адукацыі па віне дзіцяці;
76.7. паважліва і карэктна ставіцца да ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу і работнікаў Установы адукацыі;
76.8. своечасова аплачваць платныя адукацыйныя паслугі, прадугледжаныя дамовай.
- Педагагічны работнік Установы адукацыі мае права:
77.1. абараняць свой прафесійны гонар і годнасць;
77.2. свабодна выбіраць і выкарыстоўваць методыкі навучання і выхавання, навучальныя дапаможнікі і матэрыялы;
77.3. павялічваць сваю кваліфікацыю;
77.4. атэставацца на добраахвотнай аснове на адпаведную кваліфікацыйную катэгорыю і атрымаць яе ў выпадку паспяховага праходжання атэстацыі;
77.5. удзельнічаць у самакіраванні Установы адукацыі ў формах, вызначаных гэтым Статутам;
77.6. на сацыяльныя льготы і гарантыі, устаноўленыя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і дадатковыя льготы, якія прадастаўляюцца ў рэгіёне;
77.7. на працу ў спрыяльных і бяспечных умовах;
77.8. знаёміцца са скаргамі і іншымі дакументамі, якія змяшчаюць адзнаку яго працы, даваць па іх тлумачэнні;
77.9. на канфідэнцыяльнасць дысцыплінарнага (службовага) расследавання, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных дзеючым заканадаўствам (якія вядуць да забароны займацца педагагічнай дзейнасцю, або пры неабходнасці абароны інтарэсаў навучэнцаў).
- Педагагічны работнік Установы адукацыі абавязаны:
78.1. адпавядаць патрабаванням тарыфна-кваліфікацыйных характарыстык;
78.2. працаваць сумленна і добрасумленна, выконваць правілы ўнутранага працоўнага распарадку, загады дырэктара Установы адукацыі, службовыя абавязкі, вызначаныя службовымі інструкцыямі, дагаворам (кантрактам) і сапраўдным Статутам;
78.3. сістэматычна павышаць свой творчы і педагагічны ўзровень;
78.4. у поўным аб'ёме рэалізоўваць адукацыйныя праграмы, несці адказнасць за якасць навучання навучэнцаў, узровень іх ведаў, уменняў, навыкаў, выхаванасці, падтрымліваць бяспечныя ўмовы адукацыйнага працэсу;
78.5. вывучаць індывідуальныя асаблівасці навучэнцаў, актыўна супрацоўнічаць з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі) па развіцці іх педагагічных ведаў;
78.6. паважліва ставіцца да навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў, бачыць у іх партнёраў;
78.7. весці часопісы і іншую ўстаноўленую справаздачную дакументацыю ў адпаведнасці з існуючымі палажэннямі;
78.8. своечасова праходзіць перыядычныя медыцынскія агляды;
78.9. своечасова праходзіць навучанне ахове працы і пажарнай бяспекі, а таксама санітарна-гігіенічнаму мінімуму;
78.10. выконваць патрабаванні аховы працы, супрацьпажарнай бяспекі, вытворчай санітарыі і гігіены, рацыянальна выкарыстоўваць энергетычныя, цеплавыя і водныя рэсурсы;
78.11. беражліва адносіцца да маёмасці Установы адукацыі;
78.12. актыўна ўдзельнічаць у грамадскім жыцці калектыва.
Кіраўнік 6
КІРАВАННЕ УСТАНОВАЙ АДУКАЦЫІ
- Упраўленне Установай адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і Статутам Установы адукацыі і будуецца на прынцыпах адзінаначалля і самакіравання.
- Упраўленне Установай дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ажыццяўляе дырэктар, які назначаецца на пасаду і вызваляецца ад займаемай пасады Упаўнаважаным органам па ўзгадненню з Заснавальнікам ва ўстаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь парадку.
- Дырэктар Установы адукацыі:
81.1. фарміруе структуру і штатны расклад Установы адукацыі ў межах выдзеленых сродкаў;
81.2. плануе, арганізуе і кантралюе адукацыйны працэс, адказвае за якасць і эфектыўнасць работы Установы адукацыі;
81.3. ажыццяўляе прыём на работу і звальненне з работы, падбор і расстаноўку кадраў ва Установе адукацыі;
81.4. у рамках сваёй кампетэнцыі выдае загады і распараджэнні, зацвярджае Палажэнні, правілы, праграмы, інструкцыі, графікі абавязковыя для выканання ўсімі работнікамі і навучэнцамі;
81.5. арганізуе выкананне рашэнняў педагагічных парад;
81.6. прадстаўляе інтарэсы Установы адукацыі ў грамадскіх і дзяржаўных органах;
81.7. распараджаецца маёмасцю і сродкамі Установы адукацыі ў рамках правоў, устаноўленых Заснавальнікам;
81.8. нясе адказнасць за своечасовае мэтавае і абгрунтаванае выкарыстанне бюджэтных сродкаў, фінансавых і іншых матэрыяльных рэсурсаў, за захаванасць і выкарыстанне маёмасці па мэтавым прызначэнні;
81.9. устанаўлівае профілі аб'яднанняў, зыходзячы з кадравых і матэрыяльных магчымасцей Установы адукацыі, інтарэсаў і схільнасцей, запытаў навучэнцаў і іх бацькоў (законных прадстаўнікоў);
81.10. прымае рашэнне аб заахвочваннях, дысцыплінарных і матэрыяльных спагнаннях да работнікаў;
81.11. па ўзгадненню з Заснавальнікам прымае рашэнне аб стварэнні і ліквідацыі філіялаў;
81.12.. падтрымлівае педагагічныя і грамадскія ініцыятывы па ўдасканаленні работы з навучэнцамі, творчым пошуку і вопыту – эксперыментальнай работы педагагічных работнікаў;
81.13. прымае неабходныя меры, якія абараняюць педагагічных работнікаў і адміністрацыю Установы адукацыі ад беспадстаўнага ўмяшання ў іх прафесійную і службовую дзейнасць, звяртаецца з гэтымі пытаннямі ў адпаведныя органы;
81.14. забяспечвае бяспечныя ўмовы для дзяцей і працаўнікоў падчас адукацыйнага працэсу;
81.15. нясе адказнасць за сваю дзейнасць перад Заснавальнікам.
- Дырэктар Установы адукацыі ўзаемадзейнічае з органамі самакіравання.
- Формамі самакіравання Установы адукацыі з'яўляюцца:
83.1. Савет установы;
83.2. Педагагічная рада;
83.4. Метадычная рада;
83.5. Мастацкая рада;
83.6. Апякунскі савет.
- Савет установы (далей - Савет) склікаецца дырэктарам па меры неабходнасці, але не радзей за адзін раз у год. Пасяджэнне Савета лічыцца правамоцным, калі на ім прысутнічаюць не менш як дзве трэція члены Савета. Паседжанне Рады прымае рашэнні простай большасцю галасоў. Рашэнне пасяджэння Савета, прынятае ў межах яго паўнамоцтваў, з'яўляецца абавязковым для адміністрацыі і ўсіх членаў калектыву Установы адукацыі.
- Паўнамоцтвы Савета Установы адукацыі ўключаюць:
85.1. Распрацоўку і прыняцце Статута Установы адукацыі (змяненняў і дапаўненняў да яе) для ўнясення яе на зацвярджэнне Заснавальніку ва ўстаноўленым законам парадку.
85.2. Сцвярджэнне наступных лакальных нарматыўных прававых актаў: Правілаў унутранага распарадку, Правілаў для навучэнцаў, Палажэння аб матэрыяльным стымуляванні работнікаў, Калектыўнага дагавора.
85.3. Абмеркаванне і вырашэнне іншых важных пытанняў дзейнасці калектыву.
85.4. Кампетэнцыю, склад і арганізацыю дзейнасці савета вызначае Палажэнне аб савеце ўстановы адукацыі.
- Калегіяльным органам Установы адукацыі з'яўляецца педагагічная рада.
У сваёй дзейнасці педагагічны савет кіруецца Палажэннем аб педагагічным савеце ўстановы адукацыі, дадзеным Статутам.
Педагагічная рада працуе ў цесным кантакце з адміністрацыяй Установы адукацыі. Усе яго рашэнні своечасова даводзяцца да ведама калектыву, бацькоў і грамадскасці. Педагагічная рада Установы адукацыі збіраецца па меры неабходнасці, аднак не радзей за 3-4 разы за навучальны год. Члены педагагічнай рады выконваюць свае абавязкі на грамадскіх пачатках.
- Педагагічная рада Установы адукацыі можа прыцягваць да сваёй працы бацькоў (законных прадстаўнікоў), прадстаўнікоў Упраўлення адукацыі, прадстаўнікоў грамадскасці, навучэнцаў і іншых асоб.
- Да кампетэнцыі педагагічнай рады Установы адукацыі адносіцца вырашэнне наступных пытанняў:
88.1. рэалізацыя дзяржаўнай палітыкі па пытаннях дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі;
88.2. арыентацыя дзейнасці педагагічнага калектыва на ўдасканаленне адукацыйнага працэсу;
88.3. укараненне ў практычную дзейнасць дасягненняў педагагічнай навукі і перадавога педагагічнага вопыту;
88.4. арганізацыя і кантроль выканання Статута Установы адукацыі;
88.5. абмеркаванне і прыняцце праграм развіцця Установы адукацыі, адукацыйных праграм, якія распрацоўваюцца педагогамі Установы адукацыі самастойна; лакальных нарматыўных актаў, якія рэгламентуюць арганізацыю адукацыйнага працэсу;
88.6. зацвярджэнне гадавога плана Установы адукацыі;
88.7. разгляд пытанняў дзейнасці аб'яднанняў па інтарэсах і падвядзенне вынікаў работы за мінулы перыяд (за год);
88.8. заслухоўванне і прыняцце рашэння аб атэстацыі навучэнцаў; 88.9. прыняцце рашэння па ўсіх пытаннях прафесійнай дзейнасці педагагічных работнікаў, у тым ліку аб заахвочванні педагога за высокія дасягненні;
88.10. выбары прадстаўнікоў у метадычную, апякунскую і мастацкую парады Установы адукацыі.
- Рашэнне педагагічнага савета з'яўляецца правамоцным, калі на яго пасяджэнні прысутнічаюць не менш як дзве трэція ад агульнай колькасці педагагічных работнікаў Установы адукацыі.
89.1. Рашэнні на пасяджэннях педагагічнай рады прымаюцца простай большасцю галасоў членаў, якія прысутнічаюць на пасяджэнні;
89.2. У выпадку роўнасці галасоў вырашальным з'яўляецца голас дырэктара Установы адукацыі.
- Рашэнні педагагічнай рады афармляюцца пратаколам і зацвярджаюцца загадам дырэктара.
90.1. Кніга пратаколаў пасяджэнняў педагагічнай рады пранумароўваецца, прашнуроўваецца, зацвярджаецца подпісам дырэктара і штампам Установы адукацыі. Нумарацыя пратаколаў педагагічнай рады абнаўляецца з пачаткам кожнага навучальнага года. Акрамя пратаколаў педагагічнай рады, могуць быць дадаткі да яе з дакладамі і выступамі, якія не ўвайшлі ў пратакол, з паметкай: «Даклад (выступ) прыкладаецца». Кніга пратаколаў пасяджэнняў захоўваецца ва Установе адукацыі ў адпаведнасці з інструкцыяй аб вядзенні дакументацыі.
- Сакратар педагагічнай рады абіраецца са складу педагагічнай рады Установы адукацыі тэрмінам на 1 год.
- Пры педагагічным савеце могуць працаваць малыя педагагічныя парады, педагагічныя кансіліумы, секцыі па напрамках работы, на якіх карэкціруюцца бягучыя пытанні дзейнасці педагагічных работнікаў і дзіцячых аб'яднанняў.
- У мэтах удасканалення адукацыйнага працэсу, праграм, форм і метадаў работы з навучэнцамі, павышэння прафесійнага майстэрства педагагічных работнікаў ва Установе адукацыі ствараецца Метадычная рада пад кіраўніцтвам намесніка дырэктара.
- Метадычная рада можа прыцягваць да сваёй працы адмыслоўцаў іншых адукацыйных устаноў, прадстаўнікоў грамадскасці.
- Да кампетэнцыі Метадычнай рады Установы адукацыі адносіцца вырашэнне наступных пытанняў:
95.1. арганізацыя распрацоўкі лакальных нарматыўных дакументаў, якія вызначаюць адукацыйную і метадычную дзейнасць Установы адукацыі;
95.2. распрацоўка і прадстаўленне на педагагічным савеце праграмы развіцця Установы адукацыі;
95.3. навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу, адукацыйных праграм ва Установе адукацыі, іх карэкціроўка ў адпаведнасці з мэтамі дзейнасці ўстановы і нарматыўнымі дакументамі;
95.4. разгляд і ажыццяўленне экспертызы адукацыйных праграм, распрацаваных педагагічнымі работнікамі Установы адукацыі;
95.5. абмеркаванне і рэкамендацыя педагагічным работнікам розных варыянтаў зместу адукацыі, форм і метадаў арганізацыі адукацыйнай дзейнасці, спосабаў іх рэалізацыі;
95.6. ажыццяўленне перспектыўнага і аператыўнага кіравання інавацыйнай дзейнасцю педагагічнага калектыву па абнаўленні зместу і форм арганізацыі адукацыйнага працэсу ва Установе адукацыі;
95.7. арганізацыя работы па павышэнні педагагічнага майстэрства і прафесійнай кампетэнтнасці педагагічных работнікаў Установы адукацыі;
95.8. забеспячэнне ўдзелу педагогаў Установы адукацыі ў конкурсах прафесійнага майстэрства;
95.9. выяўленне, абагульненне, прадстаўленне, распаўсюджванне станоўчага вопыту дзейнасці педагогаў Установы адукацыі, дзейнасці Установы адукацыі на тэрыторыі вобласці, рэспублікі.
- Пасяджэнні Метадычнай рады праводзяцца ў адпаведнасці з планам дзейнасці Установы адукацыі на год.
- Рашэнні Метадычнай рады носяць рэкамендацыйны характар і могуць быць разгледжаны на педагагічным савеце.
- У мэтах удасканалення творчай дзейнасці навучэнцаў, павышэння прафесійнага майстэрства педагогаў – кіраўнікоў харэаграфічных, вакальных, тэатральных і інш. творчых калектываў, ва Установе адукацыі можа быць створана Мастацкая рада.
- Кіруе працай Мастацкай рады загадчык аддзела мастацкай самадзейнасці.
- Мастацкая рада можа прыцягваць да сваёй працы спецыялістаў устаноў адукацыі, культуры, бацькоў (законных прадстаўнікоў), выпускнікоў Установы адукацыі, прадстаўнікоў грамадскасці і іншых асоб.
- Да кампетэнцыі Мастацкай рады Установы адукацыі адносіцца вырашэнне наступных пытанняў:
101.1. заслухоўванне і зацвярджэнне рэпертуарнага плана дзіцячых мастацкіх калектываў Установы адукацыі, іх карэкціроўка ў адпаведнасці з мэтамі, планам дзейнасці Установы і нарматыўнымі дакументамі;
101.2. ажыццяўленне перспектыўнага і аператыўнага кіравання творчай дзейнасцю мастацкіх калектываў Установы адукацыі па абнаўленні зместу і форм арганізацыі паказальных выступленняў, канцэртных і інш. праграм;
101.3. фарміраванне пераліку матэрыяльна-тэхнічнага забеспячэння творчага працэсу мастацкіх калектываў Установы адукацыі;
101.4. заслухоўванне і карэкціроўка, прыняцце сцэнарыяў, прагляд рэпетыцый творчых, сцэнічных шоу і інш. відаў праграм, у якіх мяркуецца ўдзел гледачоў.
- Пасяджэнні Мастацкай рады праводзяцца ў адпаведнасці з планам дзейнасці Установы адукацыі на год.
- Ва Установе адукацыі можа быць створана Апякунская рада з ліку педагогаў, бацькоў (законных прадстаўнікоў), адміністрацыі Установы адукацыі, Упраўлення адукацыі, іншых асоб, зацікаўленых ва ўдасканаленні дзейнасці і развіцці Установы адукацыі.
- Дзейнасць Апякунскай рады рэгламентуецца Палажэннем аб апякунскай радзе.
- Установа адукацыі вядзе дакументацыю, згодна з наменклатурай спраў.
Тэрмін захоўвання дакументацыі Установы адукацыі ўстанаўліваецца інструкцыямі аб вядзенні дакументацыі.
Кіраўнік 7
МАЙНАСЦЬ, ФІНАНСАВАННЕ, І МАТЭРЫЯЛЬНА-ТЭХНІЧНАЕ ЗАБЕСПЯЧЭННЕ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ
- Маёмасць Установы адукацыі належыць Светлагорскаму раённаму выканаўчаму камітэту і перададзена ўстанове адукацыі на праве аператыўнага кіравання.
- Маёмасць Установы адукацыі складаюць памяшканні для ажыццяўлення адукацыйнага працэсу, інвентар, мэбля, вучэбнае абсталяванне і іншая маёмасць, неабходная для забеспячэння яго дзейнасці.
- Маёмасць Установы адукацыі фарміруецца за кошт:
108.1. сродкаў мясцовага бюджэту;
108.2. уласных сродкаў;
108.3. добраахвотных узносаў і ахвяраванняў фізічных і юрыдычных асоб;
108.4. іншых крыніц, не забароненых заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- Маёмасць, набытая на сродкі, заробленыя Установай адукацыі, з'яўляюцца яе ўласнасцю.
- Фінансаванне Установы адукацыі здзяйсняецца за кошт сродкаў мясцовага бюджэту, сродкаў заснавальніка і сродкаў, атрыманых з дадатковых крыніц фінансавання.
- Дадатковымі крыніцамі фінансавання Установы адукацыі з'яўляюцца сродкі ад:
111.1. дзейнасці платных адукацыйных паслуг;
111.2. мастацка-афарміцельскіх работ;
111.3. правядзення платных культурна-масавых, у тым ліку выязных мерапрыемстваў (канцэртаў, спектакляў, КВЗ, вечароў адпачынку, дыскатэк, творчых сустрэч і г.д.);
111.4. правядзення платных майстэрняў;
111.5. рэжысура культурна-масавых мерапрыемстваў, напісанне сцэнарыяў;
111.6. кансультацыйна-псіхалагічнай дапамогі юрыдычным і фізічным асобам;
111.7. паступленняў за правядзенне платных навучальных семінараў, майстар-класаў;
111.8. рэалізацыя вырабаў дэкаратыўна-прыкладной і выяўленчай творчасці, вырабленых вучнямі на занятках аб'яднанняў па інтарэсах;
111.9. платных паслуг насельніцтву;
111.10. добраахвотных узносаў і ахвяраванняў фізічных і юрыдычных асоб;
111.11. даходаў, атрыманых ад вядзення прадпрымальніцкай і іншай дзейнасці, якая прыносіць даход;
111.12. выдавецкай дзейнасці (па спецыяльным дазволе - ліцэнзіі).
- Прыцягненне Установай адукацыі дадатковых сродкаў не прыводзіць да зніжэння нарматываў фінансавання за кошт сродкаў мясцовага бюджэту.
Даходы, атрыманыя Установай адукацыі, расходуюцца толькі на мэты, вызначаныя Статутам і не могуць размяркоўвацца паміж Заснавальнікам і іншымі асобамі.
- Юрыдычныя і фізічныя асобы, якія аказваюць дапамогу Установе адукацыі, маюць права на атрыманне інфармацыі аб выкарыстанні выдзяляюцца імі сродкаў.
- Абнаўленне і развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы Установы адукацыі забяспечваецца заснавальнікам і дадатковымі крыніцамі фінансавання.
- Не дапускаюцца дзеянні (бяздзеянне), якія прыводзяць да неабгрунтаванага скарачэння або пагаршэння матэрыяльна-тэхнічнай базы Устаноў адукацыі.
- Кантроль за адукацыйнай, фінансавай і іншай дзейнасцю Установы адукацыі ажыццяўляецца ўпраўленнем адукацыі.
Кіраўнік 8
МІЖНАРОДНЫЯ СУВЯЗІ
- Установа адукацыі мае права ўдзельнічаць у міжнароднай дзейнасці па лініі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, іншых міністэрстваў і арганізацый.
- Установа адукацыі мае права заключаць пагадненні з замежнымі партнёрамі аб абмене педагагічнымі работнікамі і навучэнцамі, аб правядзенні сумесных мерапрыемстваў (самітаў, фестываляў, свят, аглядаў, выставак, сустрэч, турніраў і г.д.), а таксама ўступаць у міжнародныя грамадскія арганізацыі ў адпаведнасці з дзейным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
Кіраўнік 9
ПАРАДАК РЭАРГАНІЗАЦЫІ І ЛІКВІДАЦЫІ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ
- Рэарганізацыя і ліквідацыя Установы адукацыі можа ажыццяўляцца:
119.1. па рашэнню Заснавальніка;
119.2. па рашэнню суда ў выпадку ажыццяўлення дзейнасці без належнай ліцэнзіі, або дзейнасці, забароненай дзеючым заканадаўствам, або дзейнасці, якая не адпавядае яго Статутным мэтам.
- Пры рэарганізацыі або ліквідацыі Установы адукацыі яе работнікам гарантуецца захаванне іх правоў і інтарэсаў у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
- У выпадку рэарганізацыі, ліквідацыі Установы адукацыі Заснавальнік забяспечвае перавод дзяцей са згоды іх бацькоў у іншыя ўстановы адукацыі адпаведнага тыпу.
- Пры спыненні дзейнасці Установы адукацыі ўсе кіраўнічыя, фінансава-гаспадарчыя дакументы, дакументы па асабовым складзе і іншыя перадаюцца правапераемніку ў адпаведнасці з устаноўленымі правіламі. Пры адсутнасці правапераемніка дакументы па асабістым складзе (загады, асабістыя справы і карткі ўліку, асабовыя рахункі і да т.п.) перадаюцца на захоўванне ў абласны архіў у адпаведнасці з патрабаваннямі дзеючага заканадаўства.
- Ліквідацыя лічыцца завершанай, а Установа адукацыі спыніла сваё існаванне з моманту ўнясення аб гэтым запісу ў адзіны дзяржаўны рэестр юрыдычных асоб.
Кіраўнік 10
ПАРАДАК УНЕСЕННЯ ЗМЯНЕННЯЎ І ДАПАНОЎ У СТАТУТ
- Змяненні і дапаўненні ў Статут прымаюцца Саветам Установы адукацыі і зацвярджаюцца Заснавальнікам.
- Змяненні і дапаўненні ўступаюць у сілу пасля рэгістрацыі іх ва ўстаноўленым парадку.
УТРЫМАННЕ
Кіраўнік 1. Агульныя палажэнні
Кіраўнік 2. Асноўныя мэты, задачы і функцыі Установы адукацыі
Кіраўнік 3. Структура Установы адукацыі
Кіраўнік 4. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва Установе адукацыі
Кіраўнік 5. Удзельнікі адукацыйнага працэсу
Кіраўнік 6. Упраўленне Установай адукацыі
Кіраўнік 7. Маёмасць, фінансаванне і матэрыяльна-тэхнічнае
забеспячэнне Установы адукацыі
Кіраўнік 8. Міжнародныя сувязі
Кіраўнік 9. Парадак рэарганізацыі і ліквідацыі Установы адукацыі
Кіраўнік 10. Парадак унясення змяненняў і дапаўненняў у Статут